AgileHints na żywo

 

Warszaty bazujące w 100% na doświadczeniu popartym wiedzą

Zapisz się

Dlaczego "AgileHints na żywo"?

O czym są warsztaty?

Warsztaty są o procesach, które zachodzą w zespołach zwinnych oraz o metodach, które pozwalają tymi procesami zarządzić. Będziemy je oglądać z perspektywy rzeczywistych przypadków.

Dlaczego akurat te warsztaty?

Główną ideą warsztatów jest omówienie i przepracowanie rzeczywistych sytuacji, które miały miejsce w zespołach deweloperskich.

Jak wyglądają te warsztaty?

Proponujemy Ci warsztaty, co oznacza, że będziemy pracować cyklem Kolba: najpierw doświadczenie, potem analiza, trochę teorii, a na koniec praktyka.

Będziemy pracować na realnych przypadkach, dzięki temu przyjrzymy się realnym sytuacjom, przyłożymy do nich wiedzę. Taka praca z naszej perspektywy jest najbardziej skuteczna.

Gwarantujemy:

  • realne przypadki
  • szukanie rozwiązań realnych problemów
  • wiele wskazówek
  • różne doświadczenia, konteksty, branże, kultury organizacyjne.

Możesz wziąć udział w całych warsztatach, lub tylko w poszczególnych modułach.

Zakres warsztatów

Przepracujemy sytuacje, które dotyczą takich zagadnień jak:

  • Moduł Kontrakt i Zarządzanie zmianą
  • Moduł Refinement i Retrospektywa
  • Moduł Kanban -poczuj tę metodę
  • Moduł Klient i User Experience

Bardziej szczegółowe informacje znajdziesz niżej.

Kim jesteśmy?

Monika Braun

Jestem konsultantką i agile coachem przeprowadzającą organizacje przez zmiany.

Od prawie 18 lat współpracuję z rynkiem IT w wielu obszarach biznesowych zdobywając nowe perspektywy, wiedzę dziedzinową oraz kolejne kompetencje.

Stosując autorskie podejście integratywne oparte na szerokim doświadczeniu wspieram liderów i managerów gotowych na rozwój.
Wykorzystując elementy lean, myślenia lateralnego oraz podejście systemowe kreuję rozwiązania pozwalające realizować im ambitne cele strategiczne.

Jako trener z pasją dzielę się swoimi doświadczeniami i wiedzą, poprzez pracę warsztatową, wykorzystując case study i superwizje wspieram zespoły w odkrywaniu swoich silnych stron.
Pracując na relacjach i wartościach pomagam wydobyć potencjał, zdobyć nowe umiejętności i efektywnie wykorzystać swój styl personalny oraz swoje talenty.

Uwielbiam agile ponieważ zmienia styl myślenia i ustawia fokus na ludzi, którzy docenieni dostarczają mega wartość biznesową na rynek!

Joanna Gosk

Od ponad 15 lat pomagam zespołom i organizacjom rozwijać ich potencjał i przechodzić przez trudne sytuacje, a także proces zmian.

Jestem praktykiem – konsultantem, trenerem, coachem i psychologiem pracującym w biznesie.

Łączę wiedzę z zarządzania z Analizą Transakcyjną – teorią psychologiczną wykorzystywaną w firmach, w której się specjalizuję.

Jestem jedynym w Polsce certyfikowanym Analitykiem Transakcyjnym w dziedzinie organizacji.

Koordynowałam projekty szkoleniowe i rozwojowe dla klientów. Pracowałam z najwyższą i średnią kadrą managerską, zarówno indywidualnie jak i grupowo. Przeprowadziłam ponad 5000 godzin szkoleń dla organizacji.

Dawid Lewandowicz

Pomagam tworzyć efektywne zespoły i udane produkty.

Posiadam prawie 20-letnie doświadczenie związane z wytwarzaniem oprogramowania. Jestem praktykiem – pracuję z zespołami, obszarami i organizacją.

Na początku swojej kariery pracowałem jako analityk, a później jako certyfikowany kierownik projektów (Prince2 Practitioner) w jednym z największych banków w Polsce.
Od 10 lat pracuję jako Agile Consultant (CSP, PSM, PSPO), przy wdrożeniu Agile / poprawie efektywności stosowanych technik / podniesieniu zadowolenia pracowników. W czasie tego okresu pracowałem z ponad 50 zespołami deweloperskimi i biznesowymi. Zrealizowałem również szkolenia dla ~1 tys osób.

Jestem również wykładowcą Technik Zwinnych na WMiI UAM, współzałożycielem największego w Polsce portalu o metodach zwinnych agile247.pl, prowadzę szkolenia i konsultacje w ramach 202procent.pl oraz jestem współzałożycielem S29 Technologies INC. w Calgary, Kanada.

Krystian Mrozek

Od ponad 10 lat zajmuję się projektowaniem doświadczeń użytkownika, szkoleniami z zakresu UX, byłem też wykładowcą na uczelniach School of Form oraz UAM.

Ewangelizuję firmy by w swojej codziennej pracy wykorzystywały wiedzę o użytkowniku, a nie tylko swoje wyobrażenie na jego temat.

Pracując dla dużych firm (T-Mobile, Orange, Allegro) zdobyłem gruntowny wgląd w to, jak tworzyć produkty i rozwiązania, z których ludzie chcą korzystać. Jako Lider Zespołu UX w Allegro z powodzeniem pomagałem wdrażać metody lean UX w zespołach produktowych (zespoły deweloperskie odpowiadające za daną część produktu).

Byłem także liderem multidyscyplinarnego zespołu, który stworzył pierwszy Design System w Allegro

W mojej codziennej pracy z zespołami wprowadzam empatię i praktyki UX oparte na współpracy.

Co mówią o nas Klienci?

Co otrzymujesz w cenie warsztatów?

Możliwość wymienienia doświadczeń w uczestnikami

Dostęp do doświadczonego praktyka w roli prowadzącego

Dostęp do społeczności uczestników warsztatów poprzez Slack

4 dni x 4 godziny intensywnego warsztatu

Pełną wersję e-booka AgileHints - Twarde aspekty pracy zwinnej

Unikalne materiały z case studies

Jakie są tematy i daty modułów warsztatów?

Moduł Kontrakt i zarządzanie zmianą

 

Moduł Uszczegółowienie wymagań i Retrospektywa

(początek i koniec procesu wytwórczego)

 

Moduł Kanban – poczuj tę motodę

Moduł Klient i modele User Experience

 

 

Tematy modułu Kontrakt i zarządzanie zmianą

Wprowadzanie zmian

  • Jak wygląda mechanizm zmiany? – krzywa Fishera
  • Jakie są obawy pracowników związane ze zmianą? – model Blancharda
  • Jak je minimalizować?
  • Jakie są najczęstsze błędy podczas wprowadzania zmian?

Kontrakt budujący zaangażowanie

  • Kiedy zawierać kontrakt, a w jakich sytuacjach nie jest konieczny?
  • Do czego można wykorzystywać kontrakt, a kiedy nie zadziała?
  • O co zadbać podczas kontraktowania? – trzy poziomu kontraktu
  • Między kim powinien być kontrakt zawarty? – kontrakty trójstronne
  • i wielostronne

 

Tematy modułu Uszczegółowienie wymagań i Retrospektywa

Uszczegółowienie wymagań

  • Jakie są najpopularniejsze antypaterny i jak z nimi pracować?
  • Co powinno się wydarzyć podczas dobrego uszczegławiania wymagań?
  • Jak podnieść efektywność tego wydarzenia (procesu)?
  • Jaki jest twój hint na dobre uszczegóławienie?

Retrospektywa

  • Jak powinno się rozpocząć i jak zakończyć dobre Retro?
  • Jakie są częste pułapki jak z nimi pracować?
  • Kiedy Retro nie jest potrzebne?
  • Jaki jest twój hint na dobre Retro?

 

Tematy modułu Kanban – poczuj tę metodę

Kanban to bardzo popularne hasło, zwłaszcza wśród Zespołów Deweloperskich (ale nie tylko).

Ale na czym polega ta metoda?
W czasie praktycznego ćwiczenia (wzorowanego na ćwiczeniu Klausa), w trzech iteracjach przejdziemy przez oderwany od Twojej co dziennej pracy proces, w którym doświadczysz różnych sposobów pracy:

  • systemu pchanego (push),
  • systemu pracy ciągnionej (pull)
  • systemu zawierającego w sobie usprawnienia

Przy okazji ćwiczenia, poznasz również zagadnienia teoretyczne związane z Kanbanem:

  • źródła Kanbana, PDCA (cykl Deninga)
  • Toyota Production System (TPS), w tym waste stworzony przez Taichi Ohno (MURA, MURI, MUDA)
  • Zagadnienia związane bezpośrednio z procesem pracy – Work In Progress, Lead Time, Troughput, slack time, context switching (multitasking) –  „stop starting, start finishing”
  • Kaizen – model usprawnień
  • 6 pryncypiów Kanbana, opracowanych przez Kanban University
  • wrzutki, czyli jak włączyć je płynnie w proces pracy (klasy serwisów, Silver Bullet)

Tematy modułu Klient i modele User Experience

Klient

  • Jak wygląda standardowy dzień Twojego Klienta? Skąd to wiesz?
  • Jak zdobyć wiedzę na temat segmentów Klientów i napotykanych problemów?
  • Jak wiarygodne są informacje o segmentach Klientów, które pozyskujesz?
  • Jak przejść od wyobrażeń na temat Klienta do potwierdzonych danych?

Modele User Experience

  • Jakie są najczęstsze modele pracy z projektantem User Experience?
  • Jakie są zalety i wady poszczególnych modeli?

 

Daty modułu Kontrakt i zarządzanie zmianą
(w nawiasie prowadzący)
  • 10 grudzień 17-21 (Asia i Monika)

 

 

Daty modułu Uszczegółowienie wymagań i Retrospektywa
(w nawiasie prowadzący)
  • 9 grudzień 17-21 (Monika i Dawid)

Daty modułu Kanban – poczuj tę metodę
(w nawiasie prowadzący)
  • 7 grudzień 9-13 (Dawid)

lub

  • 15 grudzień 17-21 (Dawid)

Liczba uczestników warsztatów: od 6 do 9 osób

Daty modułu Klient i modele User Experience
(w nawiasie prowadzący)
  • 14 grudzień 17-21 (Krystian i Dawid)

lub

  • 16 grudzień 17-21 (Krystian i Dawid)

 

Odpowiedzi na powyższe pytania będziemy poszukiwać wspólnie, bazując na

– realnych sytuacjach z życia zespołów deweloperskich
– wiedzy uczestników warsztatów oraz naszej, prowadzących

Wybierz wariant dla siebie – liczbę modułów

(w wymianie mailowej po rejestracji napiszesz, które moduły wybierasz i w jakich terminach; warsztaty odbędą się zdalnie (online)

Jeżeli potrzebujesz

  • fakturę proformę
  • fakturę (na podstawie której zrealizujesz płatność)
  • lub chcesz zorganizować warsztaty zamknięte
daj nam proszę znać – kontakt@agilehints.pl lub 692-427-235

 

Bezpieczeństwo transakcji zapewniają